Helga en Guy

188
Video’s:

Over ons

Wij zijn zestigers en vrije-tijdsfietsers. Ons oorspronkelijk doel was Compostella te bereiken na 5 ( jaarlijkse) etappes van +/- 1 week. Dit hebben we finaal iets gewijzigd. We zullen het nu in 4 etappes afwerken. De organisatie van de heen-en terugreis naar het vorige eindpunt wordt nl. steeds complexer ( temeer omdat ons stalen ros mee moet ...).

De reis is een mix van doorbijten en genieten. Genieten van de omgeving, van elkaar, de zon, de regen ( kan ook al gebeuren), de landschappen, de mensen, de dorpjes, het culinaire, kortom .....alles !!!!!

Over onze reis

Ons reisverhaal startte in 2013 : naar Compostella fietsen in 5 etappes van 1 week . Uiteindelijk zullen we het in 4 etappes afwerken.

Het eerste jaar (2013)  fietsten we in augustus van Erpe naar Chartres.

In 2014 ging onze tocht van Chartres tot Bordeaux.

Etappe 3 ging van Bordeaux naar Burgos met als grote uitdaging de Pyreneëen.

Door omstandigheden is onze laatste etappe, de finale aankomst in Compostella, enkele malen uitgesteld. Ondertussen zijn we 2019 en zijn de plannen definitief. Volgende week vrijdag starten we in Burgos voor onze laatste etappe !!!

De laatste etappe is blijkbaar de zwaarste van allemaal. Waar we dachten het meesterstuk te hebben overtroffen met de Pyrineeën, blijke n de Spaanse Picos De Europa een uitdaging van formaat te zijn. Door omstandigheden is de training dit jaar uiterst beperkt geweest. We zullen dus een tandje bij mogen steken. Maar onze moraal zit goed en we hebben er zin in !!!

Bezochte landen

Wij hebben 4 landen (2%) bezocht:

België, Frankrijk, Spanje, Verenigde Staten.